Wednesday, March 16, 2011

FIGHTING.....

Okeh, semalam saya dengan bantuan akak2 lab tiba2 rase nk buat DONUT yg cutie since semua bahan dh ada. So, to begin with, I start with my aunt (thanx a tonnes Acu) recipe. Pung pang pung pang, okeh, semua bahan dh ready. So, kak ara start sift the flour, then aku melt the butter, cool the water and cairkan susu tepung. Even dh buat donut ni few times, tp, this is my very first time menguli guna tgn sendiri which is damn penat nk tecabot tgn. Then, dh let the doh proof for 45mins, kitorg pon start buat very typical shape of donut la kan, bulat n berlobang tgh2 tu. Kak fi buat shape, saye menggoreng n kak ara gaul dgn icing sugar (trima kaseh anda semua menolong, saye terharu bejuta-juta). Then, kitorg serve utk department2 lain gak, xnakla kedekut sensorang, agpon, BANYAK okeh...disebabkan BANYAK sgt, so, saye pon buat excuse utk melantak BANYAK zugak supaya x membazir katenye!!

Disebabkan aktiviti melantak tak hengat dunia semakin berleluasa sekarang, semlam saya pon pegi workout kt tempat besela. and my PI ckp i have to make everything DOUBLE!!!!..(padan muka kau balqis). Dengan penuh kegigihan membayangkan semula segala donut yang telah dimakan, saya berjaya la zugak meng-DOUBLE kan semua and I have to fast today. (dapatla tambah pahala kan at least)

And harini, bangun je tido, pergh, sakit gle peha den. Sabo bakis, saboooo....tula, sape suh ko melantak je minggu ni, kan dh kena. Yesterday would be the last time aku akan melantak cenggitu, sumpah rase cam x nk buat dh (yele tu, tgk2 esok mkn KFC plak). Oww, jangan2. Ingat bakis, goals anda..............

1. Si tinggi lampai nk kawen bulan 4, saya nk pkai jubah tu
2. Si kulit itam manis nk kenduri bln 7, saya nk pki baju tuuu
3. Rm 500 tu baiiii, sape nk bagi

So, tarik nafas dalam2, andddddddddd FIGHTING!!!!....

No comments:

Post a Comment