Tuesday, May 17, 2011

Hey, tak logik oke...!!!

Assalamualaikum


Korang patut tahu bahawasanya saya sekarang sedang menjalani latihan praktikal dan mood swing haruslah sgt ketara dan apabila ada sesuatu yg sgt menyakitkan hati samaada utk dilihat atau didengari, maka ketidakpuashatian haruslah terserlah dari memek muka dgn sgt obvious. Ok, itu sahaja luahan hati setakat ni. Ye korang-korang semua, fyi saya adalah antara peminat tegar Slot Akasia TV3 stp Isnin-Khamis jam 7 malam sejak bermulanya latihan praktikal memandangkan setiap hari pd waktu tersebut saya sudah berada di rumah balik dari ofis. Jadi, utk musim sekarang, cerita Nora Elena menggantikan Cinta Antara Kita dimana cerita C.A.K mempunyai ending yang agak tergantung tp buleh di agak...pfffttt (rating: 4 star)

*L: Seth Tan, C: ME a.k.a Nora Elena (sila muntah), R: Eid*

Sebenarnya hari ni saya nak buat entry lain. Tp, apabila ketidakpuashatian menguasai emosi sekarang, jd TER-buat entry ni. Dari title entry ni sendiri agaknya korang-korang semua dah boleh agak apa yg berlaku and kpd yg tegar seperti saya, anda semestinya tahu apa yg sedang berlaku antara Eid dan Nora Elena which is in a sense, tak logik oke!. Ye, tak logik. Kenapa? Korang tanya kenapa? Cuba korang-korang semua tengok cerita tu dan nilai sendiri kat mana ke tak-logikan cerita tersebut.

Mmg orang akan ckp

"Ala, plot cmtu sgt common la utk malay drama"

"Dh nama pon drama, mstilah fantasy"

"Drama je kot, tak yah r emo. Tak logik tuh beselah"

Bila fikir positif, tahniah la kt pelakon-pelakon lam cerita N.E sbb pembawakan watak korang sgt menjadi (clap, clap, clap) smpai penonton seperti saya terbawa-bawa emosi marah mcm sya pulak Nora Elena. So, bila dh mula menjiwai watak pelakon wanita utama seolah-olah saya adalah fiancee si hensem Eid dan diminati si tampan bergaya lagi kaya, Seth Tan, keluarlah dialog2 tambahan yg direka sendiri dengan harapan pengarah filem tu akan dengar dan ikut jalan cerita yg saya reka.....sobbbsssss

Ok, ok back to entry title. Kenapa tak logik kan?. Meh sini saya cuba ingt dan korek ketak-logikan yang obvious yg saya boleh nmpk setakat ni.

1. Takkan la Seth Tan tu x sedar yang Eid ngn Elena tu ada problem sebab dia? Tak logik!

2. Even Eid ngan Elena dah tunang, knp setiap kali dia nk minum ke, or keluar ke ngan Seth Tan dia tak bagitahu or berterus terang ngn Eid?. Tak logik!

3. Typical scene, bila kita dah start suspicious, pastu mula la dengar , percaya la apa org ckp instead of tanya sendiri tunang awak. Honesty is the best policy right? Tak logik!

4. Terlalu banyak benda yang Elena sorokkan dari Eid (selain dia kena rogol which is the only secret yg sya sokong dia rhsiakan). Y don't ckp dr awal yg Seth tu kwn sekampung, pnah knal, abg besfriend mse kecik2, bla3. Plus, he is your fiance's boss, y not? Again, tak logik!

5. Elena dah tau yang Eid sgt jealous or bahasa kasarnya cemburu buta, knp dia still keluar dgn Seth? and even she have something urgent, y not you tell him first before you go out since all this while, Eid is the ONLY man that u ever loved after the "black" memory. He is your priority, y not? anddddd tak logik!

Ok, setakat ni saja ketak-logikan cerita ini yang saya dpt trace. Tp, tp I learnt something BIG from this drama either

"Honesty is the best policy after all"

Old school people once said,

"Bertunang adalah stage yang paling getir melebihi selepas berkahwin"

and you got it sooo0ooo true granniesssss......Jadi, boleh tak saya tak nak bertunang dulu?


Till then, happy reading peeps...~

2 comments:

  1. hehehe!!
    so true babe!!
    engagement is the most crucial stage in a relationship.

    ReplyDelete
  2. tau xpe!!!..the scariest engagement cobaan i've ever seen so far...dlm drama ni laaaa...demmit u drama~

    ReplyDelete