Monday, April 4, 2011

Cinta Bikers....

Assalamualaikum semua........(bce dgn nada ank murid bg salam kat cikgu)

Alhamdulillah, saya sentiasa sehat di bawah rahmat Allah. Umur menjengah 22 tahun langsung tidak membuatkan saya stress berfikir utk berkawen tapi lebih pening mcamane saya nak grad dgn cemerlang, terbilang tahun hadapan. Hari ni akan ade beberapa entri yg saya akn ckp n saya rase stp sequences of event deserves their own entry. So, let me start with this 1st entry which happened on my birthday eve, 1st April 2011.

Alkisahnya, saya sekeluarga telah dijemput oleh keluarga bakal mentua adik saya a.k.a jiran depan rumah a.k.a kwn baik mak saya juge (pnjgkan hubungn ala2 keluarga ni *_*) utk pegi ke majlis pelancaran album bakal ayah mentua adik saya a.k.a spt di atas di Restoren MakNyoss kat Kanchong Darat on-the-way ke Morib (sekali la belanja makan yg sedap tp servis sgt teruk, cuma sbbkan mknn belanja, sume pon sedap jugak kan. Terima kasih Wak Jem n family). Kami bertolak secara konvoi 2 kereta yg berasingn ke tmpt pelancaran pada jam 9 mlm.

Nak dijadikan cerita, bakal ayah mentua adik saya a.k.a Wak Jem adalah salah seorang ahli Jugra Bikers yaitu mereka2 yang ada moto besa berkuasa melebihi 3 ekor kuda dan memerlukan parking seperti sebuah Grand Livina . Wak Jem ni ada moto BMW beb wrna merah hitam yg mmg sgt2 besa gabak melebihi 2 kali saiz aku n ofkos sgtla berat tp cun beb gila tak hengat (gaya ala2 iklan Celcom). I really have no ideas yg Wak Jem n band akn jemput persatuan2 bikers seluruh malaysia utk sama2 tgk launching tu. Just beberapa je la yg attend, tp still smart gle okeh!!

Bayangkan kau tgh makan kat restoren yg sgt happening, tiba2 ade moto marshall bunyi siren ala2 alert gitu n diikuti beratus2 moto BMW, Kawasaki Ninja, segala jenis moto besa yg berkilat thp rase tak tau nk ckp. Yg penting speechless okeh!!!!!! (mmbygkan balik time tu smbil sengih2 sensorg). Allah je yg tau hati aku time tu, berdegup n perkataan PERGH tu aku sebut nk dkt seribu kali la zugakkk. Mmg fascinating gle ngn bunyi2 moto besa, abg2 or uncle2 yg kalu pki helmet nmpk hensem macho bdn tegap n sleek (tp, kalu bkak helmet, xgerenti rr mseh hensem or macho).

Masa melantak tu, mata asek jeling2 kat moto2 yg berderet gler PERGH SMART!!! smbil berangan kalu la dpt naek or berpacaran dgn bikers2 yg konon2 macho tersebut. Owh, sgtla indah spt di awan kayangan. Jd, otw balik tu, tros buat confession kat bf adik saya, sdara Azizul Azri "akak dh jatuh chenta hati kat bikers" n smptla snap beberapa pic moto2 yg licin gle nk pgg pon takut sbb rasa berkilat cm cermin....






xx sape setuju moto2 ni smart sila angkat tgn mcm saya (gaya usop Wilcha) xx

Then, bf adik saya pon buat satu offer yg bunyi menarek tp segan sikit berbunyi begini,



"Kak, kalu nk bergambar ngn moto besa ayah bolehla dtg umh jijul, siap boleh naek live ag"

Oh adik ipar (tros declare), anda sgt suweeet mueeett, nnt akk akn pegi jua dikala ayh takde. Kurang sket maluuu...Auuuwwww....nway, mekaseh bebanyak for da treats, me n famil lovvit sooo much

 xx antara menu yg kami melantak pd malam tesebot xx

xx dan pinggan saya TIDAK dibenarkan diiisi dgn nasi walo sebutir...tsskkkk xx

Sekian, happy reading peeps...Lotsa lovey dovey~


No comments:

Post a Comment